Конспект
інтегрованого
заняття
в старшій групі
«Цікава подорож».
Підготувала
вихователь
ДНЗ «Оленка»
Карпенко
Т.М.
с. Омельник
Завдання за лініями розвитку
Логіко-математичний розвиток: Виявити обсяг знань з розділів
математики. Закріпити прямий, зворотній рахунок; порядкову лічбу. Закріпити поняття «більше», «менше »,
порівну», користуючись знаками >, <, =. Формувати навички викладання
предметів за допомогою геометричних фігур. Розвивати креативність, творчість,
посидючість, бажання доводити справу до кінця. Закріпити склад числа 1, 2, 3,
4, 5. Виховувати позитивне ставлення до математики. закріплювати уміння дітей рахувати
в межах десяти; порівнювати кількісний склад елементів двох множин; розрізняти
геометричні фігури; орієнтуватися на аркуші паперу; класифікувати об'єкти формою
і кольором.
Мовленнєвий розвиток: збагатити словниковий запас
дітей, розвивати зв'язне мовлення.
Навчання грамоті: закріплювати уміння дітей
ділити слова на склади; складати речення з заданим словом; визначати кількість
слів у реченні; готувати руку до письма (штрихувати).
Художньо-естетичний: розвивати естетичний смак,
фантазію, вміння сприймати природне довкілля, бачити прекрасне.
Пізнавальний розвиток: узагальнити знання дітей про
особливості моря, лісу; закріплювати знання дітей про рослинність та
тваринність моря та лісу.
Фізичний розвиток: удосконалювати вміння стрибати в довжину на обох ногах;
розвивати спритність, уміння орієнтуватися у
просторі.
Обладнання:
Демонстраційний матеріал: пейзажі
з зображенням лісу, моря; м'яч; картина – корабель, демонстраційний набір цифр; демонстраційний
набір геометричних фігур; план подорожі; аудіо записи звуків лісу, шуму води,
звук відкриття чарівної скриньки.
Роздатковий матеріал: геометричні фігури різного
кольору і форми для кожної дитини; стільчики з такими ж фігурами; рахунковий
матеріал (кораблики), набірні полотна (на кожну дитину ); малюнки з рибками на
кожну дитину; прості олівці, листочки з заготівками для штрихування, листочки для
складання плану маршруту.
Хід заняття.
Організаційний момент
У нас сьогодні в групі
свято:
Гостей зібралося багато.
Ану ж на них ви
подивіться
І веселенько
посміхніться,
І всі разом скажемо їм:
«Добрий день!»
Доброго ранку, і вам,
дівчатка і хлоп’ята.
І чорняві кароокі, і
біляві синьоокі.
І кмітливі, розумненькі,
і великі, і маленькі,
Радо всіх я вас вітаю,
Щиро всім добра бажаю!
Звучать звуки моря,хвиль
- Що це за звуки, як ви
гадаєте?
- Так, це шум моря. А ви
знаєте, на морі відбуваються різні події, в морі живуть різні тварини, і можна
навіть знайти скарб. Ось сьогодні я запрошую вас у мандрівку по математичному
морю.
- На чому можна здійснити
подорож? ( теплохід, катер, моторний човен, яхта,пароплав, танкер)
- Як це назвати одним
словом? (наводний транспорт)
- А щоб дізнатися на чому
ми подорожуватимемо, потрібно відгадати загадку:
Біжить візок через струмок і слід за собою
замітає (човен)
Пряма і зворотна лічба, порядкова лічба
- Всі ви будете моряками,
шикуйтесь. Команда готова до подорожі? Перерахуватись! (Діти перераховуються)
- Влад, який ти стоїш по
порядку?
- Богдан, який ти стоїш
по порядку?
- Я бачу, команда дійсно готова.
- Наш корабель буде йти
по визначеному курсу, але курс зашифрований. Ми зможемо його побачити тільки
коли поєднаємо всі цифри у зворотному порядку, від 9 до 1.(зворотна лічба)
- Щоб знайти своє місце у кораблі, вам
потрібно знайти стільчик з такою ж геометричною фігурою, як у вас.( Діти знаходять
потрібні стільчики, розсаджуються)
- Ну, що, можна
відправлятись в дорогу.
Психогімнастика (подорож по морю)
Закрийте очі. Ми на
кораблі посеред моря. Хвилі набігають на берег, шепочуть наші імена.
Слухайте!!! Це нас кличуть хвилі. Слухайте і нічого не говоріть. Відчуйте себе
в глибоких водах моря. Ви гойдаєтесь на хвилях. Ви одне ціле з морем! Як
приємно! Легкий морський вітерець цілує ваші оченята, відкрийте їх.
Основна
частина
- Перший порт, до якого
ми причалили, називається порт «Змагань»
(викладання).
- В цьому порту постійно відбуваються змагання між
човниками, парусниками, яхтами. Давайте поспостерігаємо за змаганнями. Сьогодні
відбуваються змагання між човнами, команда зелених і команда синіх. Викладіть
на верхню смужку 8 зелених човнів.
- Скільки ти виклав?
- На нижню викладіть усі
човники, які у вас є синього кольору.
- Скільки ти виклав?
- Яких більше?
- Яких менше?
- На скільки?
- Як ви дізнались? (не вистачило пари)
- Але так не чесно,
треба, щоб у змаганні приймали участь рівна кількість човнів. Що треба зробити,
щоб їх стало порівну?
- Скільки тепер зелених
човнів?
- Скільки синіх?
- Як ви це зробили?
- Скільки всього зелених
човнів у вас вийшло? (Десять)
- Як ще можна сказати? (Один десяток)
- Ми допомогли човникам,
тепер можуть відбуватися змагання, але нам час вирушати далі. Скрині нам ніякої
не довелось побачити у цьому порту, будемо шукати далі.
- Діти, як ви вважаєте,
куди ми потрапили? (Звучить аудіо запис звуків лісу)
- Що таке ліс?
Діти: Ліс – це казка, ліс
– це диво.
Все для всіх у ньому є.
Йди і ти у ліс щасливо –
Людям радість він дає.
В кожну пору ліс
чарівний.
Придивляйся, пізнавай.
Він веселий, тихий,
дивний –
Вчися і спостерігай.
- Хто в ньому живе?
- Назвіть рослини лісу,
тварин.
Гра «Рослина, звір, птах»
(Вихователь кидає м'яч дитині і говорить: «Рослина».
Дитина повинна кинути м'яч назад і
назвати рослину лісу і т.д.)
(склад числа)
- Тут на лісовій галявині
збудовані маленькі будиночки, в яких живуть цифри, але ще не всі цифри
заселилися у будинки, треба їм допомогти.
Діти розставляють цифри у будиночки.
- Цифри дякують за
допомогу. Але тут теж немає скрині. Що ж, будемо шукати далі.
- Ми потрапили до порту,
який називається «Рибний»
- Як ви гадаєте, хто тут
живе?
- В цьому порту живе багато різних риб,
дельфіни, навіть акули є.
- Вони сперечаються і ніяк не можуть
визначити, кого більше, а кого менше. Давайте допоможемо їм за допомогою
математичних знаків.
- Кого більше?
- Кого менше?
Розв’язування задач.
1. Бігло до річечки троє качат,
Разом з ними і мама малят.
Дуже вони захотіли вже пить.
Скільки їх разом, ану лиш, скажіть?
2. Зловив Василько наш
сім риб.
Одна з них в воду раптом стриб.
Відповідайте, рибок скільки
Тепер зосталось у Василька? (7—1).
3. У річці плескалося 6
пінгвінів. До них прилетіли ще 2. Скільки пінгвінів всього плескалося в річці?
(Пінгвіни не живуть в річці і не уміють літати)
Фізкультхвилинка .
- Слідуючий порт
називається «Відпочинок». Жителі
цього порту знають багато віршиків, забавлянок, ігор. Вони хочуть познайомити і
вас одним із них.
По березі ми гуляєм,
Фізкультхвилинку починаєм.
Справа – ліс, а зліва – поле,
Унизу іскриться море.
В небі сонечко сіяє
І з нами промовляє.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Будем дружними зростать.
Дуже добре будем вчитись,
і ніколи не лінитись.
Фізкультхвилинку починаєм.
Справа – ліс, а зліва – поле,
Унизу іскриться море.
В небі сонечко сіяє
І з нами промовляє.
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Будем дружними зростать.
Дуже добре будем вчитись,
і ніколи не лінитись.
- Ми з вами відпочили і
нову гру вивчили, але скрині в цьому порту немає. Треба рухатись далі.
Штрихування.
- Але поки ми
відпочивали, рибки нахлюпали водички.
- Діти, нам потрібно перебратися через воду до
нашого корабля. Як це можна зробити? (Пропозицій
дітей)
- Давайте зробимо плоти. У мене є заготівки, але
на них не вистачає дощечок. Допоможіть добудувати плоти. А для цього потрібно
заштрихувати заготівки за зразком.
(Діти проходять за столи, на яких лежать прості олівці і
заготівки із зразками штрихування на кожну дитину. Виконується штрихування)
Гра «З купини на купину»
- Тепер розкладемо ваші плоти і по них
переправимося через калюжу. ( Листочки з
штрихуванням розкладаються по кімнаті. Діти по них переходять в інший кінець
кімнати)
- Ось ми і знову на кораблі. Пора пливти далі.
Розсаджуйтеся на свої місця.
Робота з геометричним матеріалом.
- Слідуючий порт, до якого ми потрапили, називається «Фігурний».
- Як ви гадаєте, хто тут
живе?
- І ньому живуть
різноманітні геометричні фігури. Вони такі бешкетники, весь час бігають,
стрибають, а коли зупиняються, то можна побачити предмет. А давайте і ми з вами
спробуємо пограти з ними. Спробуйте відобразити малюнок за допомогою
геометричних фігур.
Гра «Де ви, фігури»
Вихователь називає геометричну фігуру. Діти, у
яких ця фігура, встають із стільчика.
Під столиком діти знаходять скриньку. Вона відкривається
під чарівні звуки.
- Дивіться, що тут,
справжній скарб (зошити, ручки, прості
олівці)
- Діти, де це вам знадобиться? (у школі)
- А ви хочете
стати школярами? (так)
- Ці речі
знадобляться майбутнім першокласникам, тому ми з ними вирушаємо назад, до
дитячого садочка.
Підсумкова частина
Робота з словом і реченням.
- Ось ми і повернулися в
дитячий сад. Скажіть. Хто найголовніші в дитячому саду? (Діти).
- Скільки складів в цьому слові?
- Що діти найбільше люблять? (Іграшки, цукерки, свята, батьків,…)
- Порахуйте кількість складів в цих словах.
- А що можна скласти зі слів? (Речення)
- Складіть речення за малюнком. Порахуйте кількість
слів у ваших реченнях. (Вивішується
сюжетна картина. Діти складають речення. Рахують кількість слів в своїх реченнях).
Орієнтування на аркуші паперу.
- Наша подорож підійшла до кінця. Вам
сподобалося? Де ми з вами побували?
А зараз давайте намалюємо весь наш маршрут.(Діти проходять за столи, на яких лежать
листи паперу і ручки на кожну дитину)
- Намалюйте в центрі аркуша прямокутник - море.
У правому верхньому кутку - коло - ліс.
У правому нижньому – трикутник – порт фігурний.
У лівому нижньому – квадрат – порт рибний.
У лівому верхньому – будиночок – дитячий сад.
- План нашої подорожі ви
можете забрати додому і показати батькам, щоб влітку разом відправитися в справжню
подорож. Наше заняття закінчене.
Ви молодці, справилися з
усіма завданнями!
- Що вам найбільше
запам’яталося?
Немає коментарів:
Дописати коментар